جستجو

پنج کاری که برای حمایت از تیم خود در شرایط ناگوار باید انجام دهید

چگونه از تیم خود حمایت کنیم زمانی که آماج خبرهای ناگوار قرار دارند؟

در صحبت‌های اخیر با مدیران و تیم‌ها، به طور مداوم از مردم می‌شنیدیم که می‌گویند: «من عصبانی هستم. من ناراحت هستم. اما بیشتر از همه، احساس ناتوانی می کنم.»

در مواجهه با جریان مداوم اخبار ویرانگر، حفظ تمرکز و تعادل، پیشروی در مسیر رشد، ارایه موفق محصولات و خدمات و … شاید غیرممکن به نظر برسد. همانطور که رونی چن، مدیر ارشد مهندسی توییتر، اعتراف کرد: «من تلاش می‌کنم توانم را بخش بندی کنم، اما توانم تمام شده است».

ممکن است دنیا از کنترل شما خارج باشد، اما نحوه پاسخگویی شما به عنوان یک مدیر اینطور نیست. اغلب وقتی نمی دانیم چه کنیم یا چه بگوییم، به طور پیش فرض سکوت می کنیم. اما اگر چیزی نگویید، تیم شما فرض می‌کند که شما یا نمی‌دانید یا به رویدادهای اطرافتان اهمیت نمی‌دهید که باعث از بین رفتن اعتماد می شود.

امروزه طیف وسیعی از خبرها و رویدادهای ناگوار محیط ما را پر کرده اند. از همه گیری کرونا و آثار آن بر سلامت و رکود جهانی گرفته تا حوادث هوایی و آشوب ها و اعتراض های اجتماعی و درگیری های خانوادگی و مواجهه با جرم هایی که افراد به صورت شخصی با آن مواجه شده اند. بسته به اندازه و مقیاس تیم خود، می توانید واکنش نشان دهید. مثل یک انسان و از صمیم قلب ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، در پاسخ به یک تیراندازی جمعی(به عنوان مثال، تیراندازی بوفالو در ماه مه 2022)، ممکن است بگویید: «هنگام خواندن اخبار امروز صبح، غم، ترس و ناامیدی عمیقی را احساس کردم. می دانم که این خبر دلخراش است و پردازش آن برای همه ما دشوار است و به ویژه برای همکاران ما که در نزدیکی تیراندازی بوده اند بسیار دردناک است.

یک راهکار ارائه دهید. این ممکن است به معنای ایجاد یک فضا برای افراد باشد تا احساسات خود را پردازش کنند . در صورت نیاز به کارمندان مرخصی با حقوق بدهید، یا سایر منابع یا سیاست های شرکت را به اشتراک بگذارید که ممکن است در زمان بحران مفید باشد. وقتی بیش از هر زمان دیگری نگران امنیت خود، امنیت خانواده یا امنیت جامعه خود هستید، سخت است که آن را از ذهن خود دور کنید و روی کار تمرکز کنید. توجه داشته باشید بعضی از گروه ها بیشتر در شرایط ناامنی قرار می گیرند که بسته به شرایط اجتماعی یا فرهنگی می تواند به خاطر در اقلیت قرار گرفتن از نظر رنگ پوست، جنسیت، معلولیت و … باشد.

در نتیجه:

قبل از وقوع بحران، صحبت در مورد مسائل مبتنی بر هویت و شرایط خاص را ایمن کنید، وانمود نکنید شرایط عادی است و اتفاقی روی نداده است، فضا را برای بروز واکنش ها و ارایه نظرات متفاوت ایجاد کنید، کارها را اولویت بندی کنید و بعضی از کارها را به طور عمدی رها و از اولویت خارج کنید، به تیم خود کمک کنید انرژی خود را به سمت تغییرات مثبت هدایت کند.

پیام رشیدی

برگرفته از Supporting Your Team When the News Is Terrible

 نوشته  Mollie West Duffy and Liz Fosslien منتشر شده توسط Harvard Business Review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *