جستجو

پنج توصیه برای مصون ماندن کسب و کارهای کوچک و متوسط در شرایط رکود

۱. تنوع بخشی؛ در محصول، توزیع، بازارهای هدف و قیمت گذاری تنوع ایجاد کنید، توجه داشته باشید در شرایط رکود این تنوع بخشی نباید هزینه زیادی به کسب و کارتان تحمیل کند.
۲. درک جریان نقدینگی؛ برنامه مالی ماهانه خود را برای ۱۸ ماه تنظیم کنید، اگر این مدت را پشت سر بگذارید، خطر رفع شده است. هزینه های غیر ضروری، سرمایه گذاری جدید و تا حدی تبلیغات گسترده را به تاخیر بیندازید و برای یافتن منابع مالی، مدارک و شرایط لازم را مهیا کنید.
۳. آماده سازی تیم کاری؛ تعدیل نیروی کار غیر مفید، ایجاد روحیه و انگیزه در تیم، آموزش و توانمندسازی در شرایط رکود بسیار ضروری است.
۴. تقویت ارتباط با مشتریان؛ پاداش برای خرید، برنامه خرید منظم و اشتراک، پیشنهاد اختصاصی برای هر مشتری، نظرخواهی و کسب مشورت و ارایه رایگان نمونه محصولات، باعث وفاداری بیشتر مشتریان می شود.
۵. انعطاف پذیری؛ در دوره رکود شاید لازم باشد قدری از کسب و کار ایده آل خود فاصله بگیرید و بیشتر دنبال تولید محصولی باشید که مشتری و درآمد بیشتری دارد، این شرایط می تواند موقتی باشد تا دوباره تولید محبوبتان را پس از رکود از سر بگیرید.
Recession. That word alone can strike fear into the heart of a small business owner. But don’t fear! These strategies will prepare you for financial insecurity.

By Baruch Labunski

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/5-ways-to-protect-your-business-from-a-recession/431393

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *